Mentaal
  • Je ademhaling kun je zien als de spiegel van je emoties. Alles wat je doen tijdens yoga beoefening is gericht om onze ademhaling te verbeteren en te verdiepen. Is je ademhaling rustig en onder controle, dan zijn je gedachten onder controle. En zijn je gedachten rustig en onder controle, dan zijn ook je emoties onder controle.
  • Onze levensstijl en ons levensritme zorgt voor spanningen en stress. Yoga is gericht op het in balans houden en brengen van deze stress. We leren de kracht van stress te gebruiken zoals een schipper de wind in de zeilen gebruikt om vooruit te komen in plaats van door deze natuurkrachten omver geblazen te worden.
  • Emoties en spanningen ontwikkelen soms ook blokkades in ons lichaam. Dat kan zich uiten in vastzittende schouders, nek, hoofdpijnen etc. Yoga opent lichamelijke blokkades waardoor ook je emoties meer gaan stromen en de ruimte krijgen. Een open lichaam geeft een gevoel van vrijheid en ruimte. Fysiek, mentaal en spiritueel.
  • Het ervaren van je fysieke mogelijkheden maar ook je grenzen maakt je bewust van jezelf waardoor je gerichter keuzes kunt maken in je leven.
  • Yoga laat je zien “wat er is”, wie je bent en hoe je omgaat met alles om je heen. Yoga kan je omstandigheden niet beïnvloeden, maar wel de wijze hoe je met je eigen situatie omgaat. Dit inzicht is de sleutel die toegang geeft tot mentaal evenwicht en geluk.
mentale veranderingen yoga